[영어 읽기] Talk about when you put things off.
Talk about when you put things off.
From time to time, I put off doing things. A major example is when I hold off on doing household chores. A few times, I paid the price for putting off banking errands. It’s the same story at work. When I procrastinate and put off work until just before the due date, I have to do it all at once. When that happens, I’m usually scatter-brained while I work and I get stressed out. I botch things up more often and kick myself for not doing the work earlier. I know I should work out a plan. By carefully writing down a daily itinerary and sticking to the plan, it’s possible to prevent doing everything at the last minute. However, the most important thing is my personal resolve not to put off my work
일을 미루는 것에 대해 이야기해 주세요.
내가 해야 하는 일들을 뒤로 미루는 경우가 있다. 집안일을 미루는 경우가 가장 대표적이다. 은행 업무도 미루다가 피해를 겪은 적이 몇 번 있다. 일과 관련해서도 마찬가지다. 마감일 직전까지 늑장을 부리며 일을 미루면 마지막에 몰아서 해야 한다. 이러한 경우, 주로 일 처리를 정신없이 하게 되어 스트레스를 받는다. 일을 망치는 경우가 많아, 미리 하지 않은 것에 대해 후회를 하게 된다. 계획을 세우면 좋다는 것을 알고 있다. 매일매일 해야 하는 일들을 꼼꼼하게 적어 두고 계획을 따르면 일을 막판에 몰아서 하는 것을 막을 수 있다. 그렇지만 가장 중요한 것은 일을 미루지 않겠다는 본인의의지이다.