Talk about ads on social media.
These days, ads that use social media platforms like Facebook, blogs, and Instagram have become commonplace. Their biggest advantage is that they can continuously target specific groups. Also, they naturally get exposed to more people when users share them. Of course, these ads are bothersome to social media users. However, sometimes they become ways to gain useful information. Clicking on an ad leads to a landing page which introduces the product or service. This includes photos, text, and user reviews that encourage consumers to make a purchase. Since the ads are placed for people with particular interests, the conversion rate is high. I predict that social media ads will continue to grow steadily.
SNS 광고에 대해 이야기해 주세요.
요즘은 페이스북, 블로그, 인스타그램 등의 소셜 미디어 플랫폼을 이용한 광고가 매우 보편화되었다. 특정 계층을 겨냥해서 지속적인 광고가 가능하다는 것이 가장 큰 장점이다. 더불어, 사용자들이 공유를 하게 될 경우, 자연스럽게 더 많은 사람들에게 노출되게 하는 장점도 있다. 물론 SNS 이용자들 입장에서는 이러한 광고가 눈에 거슬리는 경우도 있지만, 때로는 유용한 정보를 얻게 하는 통로가 되기도 한다. 이러한 광고를 클릭하게 되면, 해당 제품이나 서비스를 소개하는 랜딩 페이지로 들어가게 된다. 그곳에는 소비자의 구매 의욕을 자극할 만한 사진, 문고, 이용 후기들이 있다. 특정 관심사를 가지고 있는 사람들을 대상으로 광고가 노출되었기 때문에 그만큼 구매 전환율이 높다. 앞으로 SNS 광고는 꾸준히 늘어갈 것으로 예상된다.
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