본문 바로가기

Reading

[영어 읽기] Talk about a time when you felt grateful to a friend.

 

Talk about a time when you felt grateful to a friend.
A while ago, things took a downturn at work. I was down in the dumps. My BFF was by my side, listening to me, and providing a sense of comfort. She was really helpful as I got back on my feet. Another time, I had some money problems. I told my friend about it, and she gave me a loan. It was money she had saved up. Thanks to her, things turned out okay. Of course, I repaid the loan, bit by bit every month. I thank my lucky stars that I have such a good friend.


친구들에게 고마운 마음이 들었던 경험에 대해 이야기해 주세요.
얼마 전에 회사에서 안 좋은 일이 있었다. 심적으로 무척이나 힘들었다. 가장 친한 친구가 옆에서 내 이야기를 들어주고 위로를 해 주었다. 그 친구는 내가 힘든 시기를 잘 이겨 내는 데 큰 도움이 되었다. 또 한번은 금전적인 문제가 생긴 적이 있었다. 친구에게 이야기하니, 그 친구가 모아 놓은 돈을 빌려주었다. 그 친구 덕분에 잘 해결할 수 있었다. 물론 빌린 돈은 매월 조금씩 다 갚았다. 이렇게 좋은 친구가 있어서 정말 감사하게 생각한다.